Međunarodni voditelj i koordinator programa Eko-škole  je Zaklada za odgoj i obrazovanje za okoliš (Foundation for Envirnomental Education (FEE)), a nacionalni voditelj i koordinator programa je Udruga Lijepa naša.

Naša škola uključila se u provođenje projekta 2001. godine te smo 2003. godine stekli status Međunarodne Eko-škole. Program je međunarodne razine te  je svake dvije godine  potrebno dokazati da se otišlo korak dalje u realizaciji programa kako bi se status obnovio. 2017. godine škola je  stekla  DIJAMANTNI CERTIFIKAT MEĐUNARODNE EKO-ŠKOLE.

Cilj našeg uključivanja i provođenja programa jest ugradnja odgoja i obrazovanja za okoliš u sve segmente odgojno-obrazovnog sustava i u svakodnevni život i rad učenika, učitelja, roditelja naših učenika  kao i cjelokupne naše zajednice kako bismo svi zajedno postali osjetljiviji na pitanja okoliša i  postali osvješteniji za donošenje racionalnih odluka o razvitku društva u budućnosti.

Program provodimo kroz sedam koraka:

  • Rad Eko-odbora škole
  • Ocjenjivanje stanja okoliša
  • Izrada Plana djelovanja
  • Praćenje stanja i ocjenjivanje
  • Rad kroz nastavni plan i program
  • Obavješćivanje javnosti i uključivanje medija
  • Eko-kodeks škole

 Naš eko-kodeks je: " Naš okoliš je naše ogledalo, zato mijenjajmo sebe, a ne prirodu!"

 

Školska godina 2021./2022.

Tijekom školske godine učenici su sudjelovali u ekološkom projektu pod nazivom  Skupljajmo zajedno stare baterije. Tijekom godine učenici su marljivo skupljali istrošene baterije koje smo na kraju godine predali poduzeću FRIŠ-a d.o.o. iz Križevaca koje će baterije adekvatno zbrinuti. Budući da baterije spadaju u opasni otpad, vrlo je važno da ne završe u mješovitom otpadu, već da budu primjereno zbrinute. U aktivnostima skupljanja sudjelovala su 24 učenika 1. do 8. razreda koji su skupili 32 kilograma istrošenih baterija. Poduzeće Friš  svim učenicima koji su svojom aktivnošću doprinijeli  čistoći prirode dodijelilo je priznanja i nagradilo  prigodnim vrećicama koje će učenicima već od jeseni dobro doći za patike i sl.

Najuspješniji u skupljanju baterija bili su učenici 2. razreda sa skupljenih 7.7 kilograma baterija,  drugo  mjesto zauzeli su učenici trećeg razreda, a treće mjesto učenici prvog razreda.   Posebno priznanje ide učenicama osmog razreda koje su svojim odgovornim zbrinjavanjem opasnog otpada  najbolji primjer najmlađima.

Hvala svim učenicima i roditeljima na odgovornom ponašanju i čuvanju prirode, a razrednicima na motiviranju učenika.

1

 

U tjednu od 11. do 15. listopada pridružili smo se proslavi nacionalnog Tjedna školskog doručka.

Budući da  rezultati istraživanja Europske inicijative praćenja debljine u djece pokazuju da gotovo 80% hrvatskih osmogodišnjaka ne konzumira povrće svakodnevno, tema ovogodišnjeg Tjedna školskog doručka  bio je Povrtni doručak.  Iako je na našem jelovniku gotovo svakodnevno kuhana hrana te je povrće i voće dosta zastupljeno, ipak, u Tjednu školskog doručka to je bilo još izraženije, tako da  je na jelovniku bile zlijevka od tikvica,  zdravi cheesecake, hajdina kaša, salata, krem juha od povrća  i dr. Za zdravu prehranu važno je da je ona raznovrsna i uravnotežena, posebno je to važno za djecu osnovnoškolske populacije koja su u razvoju.

Važan zadatak prehrane učenika u školskoj kuhinji je i razvijanje pravilnog odnosa prema namirnicama, a to znači da je svaka namirnica vrijedna i vrlo važna za izgradnju našeg organizma te da nam omogućuje zdraviji rast i razvoj.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

P5120004-1.jpg

P6050046-1.jpg

P7120168.JPG

Pročelje škole-lijeva strana.jpg

sjenica-1.jpg